Tieto tipy vám pomôžu poriadne nabrať

12. 4. 2018

Tréner vraví: zabudni na sledovanie kalórií

Samozrejme, to treba brať s rezervou. Je dobré vedieť aspoň približný počet kalórií, ktoré počas dňa do seba dostanete. Kľúčom však je nesledovať to s panickou obavou, aby ste náhodou neprijali o kalóriu navyše. Michael dosiahol vyvážené a monštrózne vyzerajúce telo tým, že dodržiaval zlaté pravidlo „jedz veľa, cvič veľa.“ Len to však nestačí – toto pravidlo rozdelil do 4 podpravidiel.

Zlaďte jedálniček s cvičením

V luxusných autách dnes hrajú prím navigácie, ktoré nielenže navigujú, ale sú aj spojené s iným súčasťami auta. Keď sa teda blíži zákruta, svetlá sa pripravia na zatočenie a nafúkne sa opačná strana vodičovho sedadla, aby ho v zákrute podržala. A veľmi podobne by takáto kooperácia mala fungovať medzi vašim cvičením a jedením.

Vypracujte si stravovací plán tak, aby presne sedel s časmi vášho cvičenia. Ak náhodou nestíhate, všetko si jednoducho poposúvajte. Idete cvičiť o desiatej? Potom viete aj, kedy máte raňajkovať. Na obed Michael odporúča červené mäso spolu s celými vajíčkami, prípadne marinovanú kuracinu, roast beef alebo kvalitnú šunku.

Ak chcete rýchly snack, kopu takejto šunky dajte medzi dva plátky proteínového chleba. To by boli bielkoviny. Cukor zase získate z bielych zemiakov, banánov, jabĺk.

Cheat day musí byť!

Ak chcete byť veľký, veľa jedzte. Stačí iba dostatočne uvažovať. Ak ste už znudený z vášho bežného jedálnička, nezabudnite doň zaradiť aj nejaké tie mastné dobroty. Michael si väčšinou trikrát do týždňa dáva pizzu alebo čokoľvek vyprážané. Snaží sa zároveň vyhýbať cukru, ale občas neodolá čokoláde. A rovnako to môžete robiť vy. Stačí iba veľa makať, veľa jesť a občasný „čít“ vás naozaj nezabije. A ani nespomalí, ba práve naopak.

Dbajte však o to, aby ste sa do prejedania sa „junk foodom“ príliš nevžili. Ak si teda dáte jednu pizzu, nepreháňajte to a nedávajte si dve. Ak zlupnete balík čipsov, nedávajte si ďalší.

Pravidelnosť je základ

Zabudnite na iba tri tradičné jedlá denne vo forme raňajok, obeda a večere. Doplňte ich snackmi a jedzte tak pokojne aj každé dve-tri hodiny. Po tréningu by mali byť samozrejmosťou jednoduché cukry, ktoré nájdete napr. v nápojoch Gatorade alebo v tyčinkách. Nemal by ale chýbať ani gainer.



Jem, jedz, jeme

Každý naberač by sa mal držať logického: „bez jedla neporastieš.“ Ak sa necítite hladný, začnite sa tak cítiť a najedzte sa. Ak sa zhrozíte pri pomyslení na kuracie prsia, zbehnite si dať steak alebo rybu. A ak nie ste hladný, staňte sa hladným. Toto je naozajstné zlaté pravidlo, ktoré vás predurčí k dosahovaniu dobrých výsledkov. Uvidíte, že iba vďaka jedlu naberiete. Tá hmota sa totiž sama nevytvorí.

Tu je dôležitá aj kreativita. Je jasné, že chtiac-nechtiac budete dokola jesť tie isté potraviny. Preto otvorte Google a vyhľadajte si kreatívne recepty. Taký hovädzí steak totiž nemusí byť steakom – stačí ho pripraviť na iný spôsob. Spomenieme napr. steak nakrájaný na rezance, zľahka osmažený na oleji a sójovej omáčke priamo v panvici. Rezančeky stačí na koniec posypať čiernym sezamom a dať si k nim zelenú fazuľky a zemiaky.

Ako hovorí známy slovenský raper, „kto chce niečo dosiahnuť, musí proste makať.“ A pri cvičení a jedení to platí nie dvojnásobne, ale trojnásobne.


Autor článku: Denis Fino

Predchádzajúci článok Následujúci článok